Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства стосовно роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Підприємець зазначає, що з 1 жовтня суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додання спирту), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним для провадження відповідної діяльності на підставі зазначених ліцензій мають дотримуватись вимог, передбачених частиною тринадцятою та чотирнадцятою статті 42 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817).
Підприємець запитує:
Який розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання, має становити, якщо торговельна точка розташована на відстані близько 83 кілометрів від обласного центру, а площа торговельного залу становить менше 500 м2?
Чи правильно вважати, що розмір середньої щомісячної заробітної плати, у такому випадку, має становити не менше ніж 1,5 мінімальних заробітних плат, так як одночасно виконуються дві умови (розташування та площа менша ніж 500 м2). Чи розмір середньої щомісячної заробітної плати повинен становити не менше 2 мінімальних заробітних плат?
Щодо зазначених питань
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон № 3817.
Відповідно до частини тринадцятої статті 42 Закону № 3817 розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб'єктом господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним, має становити не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Отже, вимоги щодо розміру середньої щомісячної заробітної плати працівників суб’єкта господарювання у розмірі 1,5 мінімальних заробітних плат застосовуються до суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами, якщо всі місця роздрібної торгівлі такого суб’єкта господарювання знаходяться за межами населених пунктів – адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані від 50 кілометрів та які мають торгівельні зали площею до 500 метрів квадратних. При цьому відстань визначається не тільки між місцем роздрібної торгівлі та адміністративним центром області, в якому
таке місце знаходиться, а між місцем роздрібної торгівлі та адміністративними центрами всіх областей і м. Києва та м. Севастополя.
Пунктом 49 частини другої статті 46 Закону № 3817 встановлено, що факт невідповідності розміру середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання, розміру, визначеному частиною тринадцятою статті 42 Закону № 3817, протягом трьох повних календарних місяців поспіль у період дії ліцензії, встановлений контролюючим органом під час проведення перевірки з питань дотримання вимог цього Закону та зафіксований в акті такої перевірки, є підставою для припинення дії ліцензії.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |