Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації щодо складу проміжної фінансової звітності, яка повинна подаватись разом із податковою декларацією з податку на прибуток підприємств та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Товариство є платником податку на прибуток та складає фінансову звітність відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ).
Посилаючись на роз’яснення ДПС у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР» щодо складання платниками податку на прибуток фінансової звітності за міжнародними стандартами (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом), Товариство просить надати роз’яснення з таких питань:
1. Який саме склад проміжної фінансової звітності Товариства, що складається за МСФЗ та відповідно до МСБО 34, повинен подаватися разом із
декларацією за І квартал, перше півріччя та девять місяців: лише звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) чи також звіт про зміни у власному капіталі, звіт про рух грошових коштів та примітки, передбачені МСФЗ 18 та МСБО 34?
2. Чи може Товариство для цілей виконання пункту 46.2 статті 46 Кодексу подати разом із декларацією за податкові (звітні) періоди: квартал, півріччя, дев’ять місяців лише звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) та чи вважатиметься це належним виконанням Товариством обов’язку за пунктом 46.2 статті 46 Кодексу?
Згідно із абзацом першим пункту 46.2 статті 46 Кодексу платник податку на прибуток (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом) подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог статті 137 Кодексу.
Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються відповідно до абзаців першого та другого пункту 46.2 статті 46 Кодексу, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку) та її невід’ємною частиною.
Абзацом першим частини першої статті 13 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) визначено, що звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Порядок подання фінансової звітності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419 (далі – Порядок № 419).
Згідно з пунктом 2 Порядку № 419 платники податку на прибуток у визначених законом випадках подають податковим органам у порядку, передбаченому Кодексом для подання податкової декларації, проміжну(І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) та річну фінансову звітність.
Проміжна (І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) або річна фінансова звітність подається підприємствами податковим органам у строки, передбачені Кодексом.
Загальні вимоги щодо подання фінансової звітності, настанови щодо подання фінансової звітності, настанови щодо її структури та мінімальні вимоги щодо її змісту встановлено Міжнародним стандартом бухгалтерського обліку 1 «Подання фінансової звітності» (далі – МСБО 1).
Пунктом 4 Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 34 «Проміжна фінансова звітність» (далі – МСБО 34) визначено, що проміжна фінансова звітність – це фінансова звітність, що складається або з повного комплекту фінансової звітності, або з комплекту стислої фінансової звітності за проміжний період.
Згідно з пунктом 10 МСБО 1 повний комплект фінансової звітності включає:
звіт про фінансовий стан на кінець періоду;
звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід за період;
звіт про зміни у власному капіталі за період;
звіт про рух грошових коштів за період;
примітки, що містять суттєву інформацію про облікову політику та інші пояснення;
порівняльну інформацію стосовно попереднього періоду;
звіт про фінансовий стан на початок найбільш раннього порівняльного попереднього періоду, коли суб’єкт господарювання застосовує облікову політику ретроспективно або здійснює ретроспективний перерахунок статей своєї фінансової звітності, або коли він перекласифікує статті своєї фінансової звітності.
Відповідно до пункту 8 МСБО 34 проміжний фінансовий звіт має включати, як мінімум, такі компоненти:
стислий звіт про фінансовий стан;
стислий звіт або стислі звіти про прибуток або збиток та інший сукупний дохід;
стислий звіт про зміни у власному капіталі, стислий звіт про рух грошових коштів та деякі пояснювальні примітки.
При складанні фінансової звітності відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності, використовуються форми фінансової звітності визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73.
Форма податкової декларації з податку на прибуток підприємств затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 20.02.2023 №101) (зі мінами та доповненнями) (далі – Декларація).
Формою Декларації передбачено подання форм фінансової звітності, яка є додатком до Декларації та її невід’ємною частиною.
У формі Декларації передбачено відображення поданих до Декларації форм фінансової звітності:
Баланс (Звіт про фінансовий стан);
Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід);
Звіт про рух грошових коштів;
Звіт про власний капітал;
Примітки до річної фінансової звітності.
Підтвердженням подання фінансової звітності, разом з Декларацією є позначка «+» в Декларації таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств додатків – форм фінансової звітності» графи «ФЗ»:
у графі «НП(С)БО» - у разі складення за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку;
у графі «МСФЗ» - у разі складання за міжнародними стандартами фінансової звітності.
Платником податку проставляється позначка у тих графах таблиці, що відповідають назвам форм фінансової звітності, поданої разом з декларацією.
Також, платником податку при складанні Декларації у відповідній клітинці Декларації зазначається позначка про наявність обов’язку платника відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, складені до перевірки фінансової звітності аудитором.
Враховуючи вищезазначене, платники податку на прибуток, які складають фінансову звітність за міжнародними стандартами (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону № 996 зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом), подають до органів ДПС разом з декларацією проміжну та річну фінансову звітність:
за податкові (звітні) періоди: квартал, півріччя, три квартали можуть подати повний або стислий комплект проміжної фінансової звітності, визначеної пунктом 8 МСБО 34;
за річний податковий (звітний) період – повний комплект.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2026 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |