X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.09.2026 р. № 5753/ІПК/99-00-04-03-03 ІПК

   Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації щодо перебування на спрощеній системі оподаткування (платником єдиного податку четвертої групи), особливостей визначення доходу від реалізації сома, рослинної продукції, адміністрування земельного податку, податку на додану вартість (далі – ПДВ), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Товариство поінформувало, що перебуває на загальній системі оподаткування, є платником податку на прибуток, ПДВ. Одним з основних напрямів діяльності Товариства є прісноводне рибництво, у тому числі вирощування кларієвого сома в установках замкнутого водопостачання (далі –УЗВ), УЗВ включає басейни, розташовані у приміщеннях орендованого комплексу та технологічне обладнання, що забезпечує підтримання необхідних параметрів води. Товариство здійснює повний цикл: отримує ікру, здійснює інкубацію, отримує малька, вирощує кларієвого сома до товарної маси. Після вилову частина власновирощеного сома реалізується в охолодженому вигляді, інша частина переробляється шляхом копчення та реалізується як готова продукція. Товариство також здійснює рослинництво: вирощує перець, базилік та інші овочеві/рослинні культури у теплицях та на орендованих земельних ділянках сільськогосподарського призначення. Частина перцю реалізується без подальшої переробки, частина переробляється Товариством шляхом ферментації з отриманням ферментованого перцю, шляхом сушіння та помелу з отриманням – сушеного меленого перцю. Переробка власновирощеної рослинної продукції здійснюється Товариством на власних та/або орендованих виробничих потужностях. Для переробки використовується власновирощена сільськогосподарська сировина. Товариство використовує земельні ділянки на підставі зареєстрованих прав оренди сільськогосподарського призначення та ділянку для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Товариство планує перейти із загальної системи оподаткування на спрощену (платник єдиного податку четвертої групи).

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

  1. Чи має право Товариство бути платником єдиного податку четвертої групи за умови виконання інших вимог Кодексу, якщо Товариство здійснює повний цикл вирощування кларієвого сома - від інкубації ікри до товарної риби – в УЗВ у басейнах, розташованих у приміщеннях?

  2. Чи є кларієвий сом, вирощений Товариством у межах виробничого циклу «ікра – інкубація – мальок - підрощування – товарна риба» в УЗВ, сільськогосподарською продукцією власного виробництва?

  3. Чи включається дохід від реалізації власновирощеного кларієвого сома в охолодженому вигляді до доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва при визначенні частки товаровиробництва?

  4. Чи включається дохід від реалізації копченого кларієвого сома до розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, якщо риба вирощена Товариством, її здійснюється Товариством на власному обладнанні?

  5. Чи вважається копчення власновирощеної риби її обробкою/переробкою для визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва?

  6. Чи включається дохід від реалізації перцю, базилику та інших рослинних культур, вирощених Товариством у теплицях та/або на орендованих земельних ділянках сільськогосподарського призначення, до доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва?

  7. Чи включається дохід від реалізації ферментованого перцю, виготовленого Товариством шляхом ферментації власновирощеного перцю до доходу, що враховується при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва?

  8. Чи включається дохід від реалізації сушеного меленого перцю, отриманого Товариством шляхом сушіння та помелу власновирощеного перцю, до доходу, що враховується при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва?

  9. Чи включається дохід від реалізації замороженого подрібненого базиліку, отриманого Товариством шляхом заморожування та подрібнення власновирощеного базиліку, до доходу, що враховується при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва?

  10. Чи вважається ферментація, природне сушіння, помел, замороження, подрібнення власновирощеної рослинної продукції її обробкою/переробкою для визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва?

  11. Які доходи від описаних операцій - реалізації охолодженого власновирощеного кларієвого сома, копченого сома, свіжої власновирощеної рослинної продукції, ферментованого перцю, сушеного меленого перцю та замороженого подрібненого базиліку – Товариство має право врахувати у складі доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва?

  12. Чи впливає на право застосування єдиного податку четвертої групи те, що УЗВ, басейни, теплиці та частина виробничих потужностей розміщенні в орендованому Товариством комплексі?

  13. Які з земельних ділянок, що перебувають у користування Товариства, є об’єктом оподаткування єдиним податком четвертої групи, зокрема сільськогосподарські угіддя, землі, що використовуються для тепличного господарства та земельна ділянка, що використовується під/ біля виробничого комплексу?

  14. Чи виникає у Товариства обов’язок зі сплати земельного податку на загальних підставах щодо земельної ділянки, яка використовується Товариством, але не належить до об’єкта оподаткування єдиним податком четвертої групи?

  15. Чи має право Товариство після переходу на єдиний податок четвертої групи залишатися зареєстрованим платником ПДВ?

  16. Чи має право Товариство за сукупності описаних обставин перейти на сплату єдиного податку четвертої групи за умови досягнення частки сільськогосподарського товаровиробництва не менше встановленого Кодексом розміру та дотримання інших вимог Кодексу?

 

Щодо першого – дванадцятого, шістнадцятого питань.

Обсяг та зміст наданої у зверненні інформації про об’єкт оподаткування -земельні ділянки (не надано копії документів щодо прав власності або користування земельними ділянками, не вказано до яких видів сільськогосподарських угідь відносяться земельні ділянки) є недостатнім для з’ясування усіх обставин справи та надання чіткої відповіді.

У зв’язку з цим надаємо роз’яснення загальних норм податкового законодавства щодо питань, які належать до компетенції ДПС.

Главою 1 розд. XIV Кодексу встановлено правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених встановлено главою 1 розділу XIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 Кодексу).

Відповідно до п.п. «а» п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 Кодексу до платників єдиного податку, які відносяться до четвертої групи - сільськогосподарські товаровиробники, належать юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми або фізична особа - підприємець, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання (п.п. 14.1.235 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Сільськогосподарська продукція (сільськогосподарські товари) - продукція/товари, що підпадають під визначення груп 1 - 24 УКТ ЗЕД, якщо при цьому такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах) для продажу, переробки або внутрішньогосподарського споживання (п.п. 14.1.234 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування або відмови від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку четвертої групи здійснюється відповідно до п.п. 298.8.1 - 298.8.8 п. 298.8
ст. 298 Кодексу.

Згідно з п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Кодексу сільськогосподарські товаровиробники (юридичні особи) для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи подають не пізніше 20 лютого поточного року, зокрема

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Пунктом 291.51 ст. 291 Кодексу встановлено перелік обмежень для платників єдиного податку четвертої групи.

Не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи:

суб’єкти господарювання, у яких понад 50 відсотків доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин (за винятком зрізаних квітів, вирощених на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів їх переробки), диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра (крім хутрової сировини);

суб’єкти господарювання, діяльність яких згідно з КВЕД-2010 відноситься до класів 01.47 (розведення свійської птиці), 01.49 (в частині розведення та вирощування перепелів і страусів) та 10.12 (виробництво м’яса свійської птиці) (п.п. 291.51.1 п. 291.51 ст. 291 Кодексу);

суб’єкти господарювання, що провадять діяльність з виробництва підакцизних товарів, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29-2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства, які експортуються цими підприємствами, вин виноградних, вин плодово-ягідних та/або напоїв медових, вироблених та розлитих у споживчу тару малими виробництвами виноробної продукції з виноматеріалів виключно власного виробництва (не придбаних), отриманих шляхом переробки плодів, ягід, винограду, меду власного виробництва та/або придбаних плодів, ягід, винограду, меду, за умови що такі придбані плоди, ягоди, виноград, мед мають виключно українське походження, а також крім електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання) (п.п. 291.51.2 п. 291.51 ст. 291 Кодексу);

суб’єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) (п.п. 291.51.3 п. 291.51 ст. 291 Кодексу).

Частка сільськогосподарського товаровиробництва для цілей глави 1 розділу XIV Кодексу - питома вага доходу сільськогосподарського товаровиробника, отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, у загальній сумі його доходу, що враховується під час визначення права такого товаровиробника на реєстрацію як платника податку (п.п. 14.1.262 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Форма розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі - Розрахунок) затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26.12.2011 № 772 "Про затвердження Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва", який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 06.04.2012 за № 510/20823 (далі – Розрахунок).

Джерелом інформації при складанні Розрахунку є дані бухгалтерського обліку.

Відповідно до абзаців першого – п’ятого п.п. 298.8.3 п. 298.8 ст. 298 Кодексу дохід сільськогосподарського товаровиробника, отриманий від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції), включає доходи, отримані від:

реалізації продукції рослинництва, що вироблена (вирощена) на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, а також продукції рибництва, виловленої (зібраної), розведеної, вирощеної у внутрішніх водоймах (озерах, ставках і водосховищах), та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях;

реалізації продукції рослинництва на закритому ґрунті та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях;

реалізації продукції тваринництва і птахівництва та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях;

реалізації сільськогосподарської продукції, що вироблена із сировини власного виробництва на давальницьких умовах, незалежно від територіального розміщення переробного підприємства.

Сом – це товар, який згідно з УКТ ЗЕД відносяться до розділу I "Живі тварини, продукти тваринного походження" групи 03 «Риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні» код товару 030472 у складі «Свіжа або охолоджена риба» та код товару 030544 у складі товару «Копчені соми» додатку до Закону України "Про Митний тариф України" від 04.06.2020 № 674 – ІХ (далі – Додаток).

Код згідно з УКТ ЗЕД для перця залежіть від його ботанічного походження (виду рослини)- чорний, білий горошком, стручковий перець чилі, солодкий, паприка.

Перець свіжий (солодкий та гіркій) це товар, який згідно з УКТ ЗЕД відносяться до розділу до розділу IІ "Продукти, рослинного походження" групи 07 «Овочі та деякі їстівні корнеплоди і бульби» код товарів 0709 «Солодкий перець (роду Capsicum), роду Capsicum для виробництва капсицину / ефірних олій, інший (наприклад, гострий перець стручковий свіжий)» перець сушений, подрібнений або мелений відноситься до групи 0904 «Кава, чай, мате або парагвайський чай, прянощі» Додатку.

Для ферментованого (квашеного/солоного) перцю залежно від складу, наявності оцту та виду використовують товарні позиції групи 20 «Продукти перерробки овочів, плодів, горіхів або інших частин рослин» згідно з УКТ ЗЕД, яка входить до ІV розділу "Готові харчові продукти, алкогольні та безалкогольні напої і отцет, тютюн та його замінники; продукти з вмістом та без вмісту нікотину, призначені для вдихання без горіння, інші нікотиновмісні продукти, призначені для забезпечення надходження нікотину в тіло людини» Додатку.

Свіжий базилік (зелень, овочі для споживання) відноситься до розділу IІ "Продукти, рослинного походження" групи 07 «Овочі та деякі їстівні корнеплоди і бульби» код товарів 070999 як «Інші овочі свіжі чи охолоджені овочі» Додатку, сушений базилік (прянощі, спеції, подрібнений/неподрібнений) відноситься до розділу IІ "Продукти, рослинного походження" групи 1211«Рослини та їх частини, що використовуються в медицині, парфумерії, тощо».

Отже, охолоджений власновирощений кларієвий сом, копчений сом, свіжа власновирощена рослинна продукція, перець, ферментований перець, сушений мелений перець та базилік, заморожений подрібнений базилік підпадають під визначення груп 1 - 24 УКТ ЗЕД Додатку.

Разом з тим повідомляємо, що зазначені товари є сільськогосподарською продукцією (сільськогосподарські товари), якщо такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах).

Відповідно до норм п.п. 14.1.235 п. 14.1 ст. Кодексу сільськогосподарський товаровиробник (юридична особа) для цілей платника єдиного податку четвертої групи, зокрема має право займатися «розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах)».

Відповідно до ст. 1 Водного кодексу України, зокрема:

водосховище - штучна водойма місткістю більше 1 млн. кубічних метрів, збудована для створення запасу води та регулювання її стоку;

водосховище комплексного призначення - водосховище, яке відповідно до паспорта використовується для двох і більше цілей (крім рекреаційних);

озеро - природна западина суші, заповнена прісними або солоними водами;

ставок - штучно створена водойма місткістю не більше 1 млн. кубічних метрів.

Басейни в закритих приміщеннях не є внутрішніми водоймами (природними чи штучними озерами/ставками.

Таким чином, якщо Товариство вирощує рибу (кларієвого сома) в УЗВ, бассейнах, які розташовані у закритих приміщеннях, та рослинну продукцію (перець, базилік) в теплицях, які розташовані у закритих приміщеннях, за умови, що земельні ділянки, на яких вирощується зазначена продукція (риба, перець, базилік) не підпадають під визначення сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), то доходи сільськогосподарського товаровиробника, отримані від реалізації зазначеної продукції власного виробництва та продуктів її переробки, не є доходами сільськогосподарського товаровиробника та не відносяться до складу доходу від реалізації сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки (ряд. 1 Розрахунку).

Сума доходу від реалізації зазначеної продукції включається до загальної суми доходу сільськогосподарського товаровиробника (ряд. 2 Розрахунку).

Оскільки частка сільськогосподарського товаровиробництва визначається шляхом співвідношення суми доходу сільськогосподарського товаровиробника, отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва, до його скоригованого доходу, то включення до складу загального доходу сільськогосподарського товаровиробника суми доходу від реалізації зазначеної продукції, вплине на розмір частки сільськогосподарського товаровиробництва та відповідно на отримання або підтвердження статусу платника єдиного податку.

Щодо тринадцятого питання.

Відповідно до абзацу першого п. 2921.1 ст. 2921 Кодексу об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди або емфітевзису.

Відповідно до частини першої ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини в Україні регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Підпунктом "а" частини другої ст. 22 Земельного кодексу встановлено, що до земель сільськогосподарського призначення належать, зокрема, сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).

Також пп. 14.1.233 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що сільськогосподарські угіддя - це рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування та інше (п. 1.1 ст. 1 Кодексу) і не регулює питання щодо формування земельних ділянок як об’єктів цивільних прав.

Внесення відомостей про об’єкти (земельні ділянки) та змін до відомостей про об’єкти (земельні ділянки), зокрема в частині площі земельних ділянок, до Державного земельного кадастру (далі – Кадастр) здійснюються на підставі виконаних робіт із землеустрою і складення технічної документації із землеустрою (землевпорядної документації) таких об’єктів (земельних ділянок) на підставі положень Закону України «Про землеустрій»
від 22 травня 2003 року № 858-ІV, зі змінами.

Ведення Кадастру здійснює Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) та його територіальні органи. Держателем Кадастру є Держгеокадастр.

Таким чином, Товариству доцільно звернутися до підрозділів Держгеокадастру (держателя) для отримання актуальної інформації з відомостей Кадастру щодо земельних ділянок.

Для надання відповіді недостатньо наданих документів щодо об’єктів (земельних ділянок), зокрема, відсутні витяг з Державного земельного кадастру, технічна документація із землеустрою, тощо.

Щодо чотирнадцятого питання.

Товариство поінформувало, що на умовах оренди використовує 6 земельних ділянок загальною площею 7,1596 га (далі – Ділянки), із них:

4 Ділянки з цільовим призначенням – для ведення особистого селянського господарства (кадастрові номери 3221480201:01:027:0083, 3221480201:01:027:0086, 3221480201:01:027:0089, 3221480201:01:027:0090, загальна площа 7,0820 га);

1 Ділянка з цільовим призначенням – для іншого сільськогосподарського призначення (кадастровий номер 32214840000:07:013:0277, площа 0,83 га);

1 Ділянка з цільовим призначенням – для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (кадастровий номер 3210700000:02:013:1123, площа 0,0776 га).

Платники єдиного податку четвертої групи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (п. 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу).

Об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди або емфітевзису (п. 2921.1 ст. 2921 Кодексу).

Згідно з частиною першою ст. 22 Земельного кодексу України землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

Cільськогосподарський товаровиробник – юридична особа незалежно від  організаційно-правової форми або фізична особа - підприємець, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання (п.п. 14.1.235 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Товариство не повідомило про орендодавців земельних ділянок.

Кодексом передбачено реалізацію принципу платності користування землею (ст. 206 Земельного кодексу України) у двох формах плати за землю: земельного податку, який сплачується власниками земельних ділянок, землекористувачами, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування, та орендної плати, яка справляється на умовах договору оренди за надані у строкове користування земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.72, 14.1.147 п. 14.1 ст. 14, п. 269.1 ст. 269, п. 288.1 ст. 288 Кодексу).

Кодекс не регулює питання платності землекористування, що здійснюється на підставі укладених договорів оренди земельних ділянок приватної власності.

Нормами Кодексу не передбачено звільнення платників єдиного податку четвертої групи від сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі, наданих для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Враховуючи вищевикладене, у разі обрання спрощеної системи оподаткування за ставкою платника єдиного податку четвертої групи, Товариство за орендовані земельні ділянки державної та комунальної власності, незалежно від належності їх до об’єкта оподаткування єдиним податком четвертої групи, сплачує згідно з умовами договору оренди землі та п. 288.8 ст. 288 Кодексу орендну плату.

Щодо п’ятнадцятого питання.

Відповідно до п. 291.4 ст. 291 розділу ХІV Кодексу до платників єдиного податку четвертої групи належать, зокрема, сільськогосподарські товаровиробники - юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік відповідає встановленим Кодексу вимогам.

Підпунктом 3 п. 297.1 ст. 297 розділу ХІV Кодексу в