Державна податкова служба України розглянула звернення Підприємства щодо деяких питань з ПДВ, пов’язаних з режимом експортного забезпечення та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Податковий кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні Підприємство здійснює операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту товарів, до яких застосовано режим експортного забезпечення (далі – окремі види товарів).
З огляду на викладене Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання: як виправити помилку, у разі невірного заповнення дати та номера митної декларації у розрахунку коригування, складеного з метою приведення показників податкової накладної у відповідність із показниками митної декларації (далі – РК_РЕЗ_2)?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Податкового кодексу; відносини, пов’язані із справлянням митних платежів, регулюються Митним кодексом України (далі – Митний кодекс), Податковим кодексом та іншими законами України з питань оподаткування (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу, частина друга статті 1 Митного кодексу).
Абзацом п’ятим пункту 935 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу передбачено, що декларування товарів, до яких застосовано режим експортного забезпечення, здійснюється на підставі окремої періодичної, спрощеної митної декларації або митної декларації, заповненої у звичайному порядку, до якої декларантом обов’язково вносяться відомості про дату та номер відповідної податкової накладної, складеної за такою операцією у порядку, встановленому пунктом 97 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V, підрозділами 2 та 10 розділу XX Податкового кодексу.
Режим експортного забезпечення запроваджено з 01.12.2024 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2024 року № 1261.
Тимчасово, на період дії режиму експортного забезпечення, запровадженого Кабінетом Міністрів України відповідно до статті 192 Закону № 959-ХІІ, оподаткування ПДВ операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених пунктом 97 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу.
Підпунктом 97.1 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу передбачено, що платник ПДВ з метою вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів зобов’язаний за кожним таким товаром скласти окрему податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) до дня подання митної декларації для митного оформлення таких товарів.
Згідно з положеннями підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу коригування показників податкової накладної, складеної за операціями з експорту окремих видів товарів здійснюється шляхом складання розрахунків коригування в кілька етапів за дотримання певних умов на кожному такому етапі.
Визначений у підпункті «б» підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу порядок складання РК_РЕЗ_2 передбачає умову, згідно з якою такий розрахунок коригування складається та підлягає реєстрації в ЄРПН лише після завершення вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів та подання усіх необхідних додаткових декларацій для митного оформлення за відповідною митною декларацією.
Коригування показників податкової накладної, складеної за операціями з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, після реєстрації в ЄРПН РК_РЕЗ_2 до такої податкової накладної не дозволяється, крім коригування таких показників, як ставка податку та нарахована сума податку відповідно до підпункту «в» підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу.
Правила складання податкової накладної регламентуються Порядком заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за № 137/28267, зі змінами.
Враховуючи викладене та виходячи із аналізу норм Податкового кодексу та інших нормативно-правових актів зазначених вище, опису питань і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє.
РК_РЕЗ_2 складається та підлягає реєстрації в ЄРПН після завершення вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту товарів та подання усіх необхідних додаткових декларацій для митного оформлення за відповідною митною декларацією.
Коригування показників податкової накладної, складеної за операціями з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, після реєстрації в ЄРПН РК_РЕЗ_2 до такої податкової накладної, не дозволяється, крім коригування таких показників, як ставка податку та нарахована сума податку відповідно до підпункту «в» підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Податкового кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2026 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |