X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.10.2026 р. № 5835/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

    Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства ….. щодо надання індивідуальної податкової консультації стосовно справляння транспортного податку, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство повідомило, що є власником автомобіля, який фактично знаходиться за юридичною адресою в Солоницівській територіальній громаді, а реєстраційні дії щодо постановки транспортного засобу на облік проведено у  СЦ МВС у м. Харкові.

Товариство зазначило, що Кодекс не містить визначення терміну «місце реєстрації транспортного засобу», а в реєстраційному свідоцтві зазначається місцезнаходження юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб.

Товариство запитує: 1) що вважати місцем реєстрації транспортного засобу;  2) до якої територіальної громади  необхідно сплачувати транспортний податок у зазначеній ситуації (за місцем вчинення реєстраційних дій чи за місцем фактичного знаходження автомобіля); 3) до якої територіальної громади необхідно сплачувати  транспортний податок у разі переміщення транспортного засобу на постійній основі до підрозділу Товариства в м. Калуш.

Оскільки Товариством до звернення не надані документи, що свідчить про реєстрацію транспортного засобу, то ДПС надає роз’яснення загальних норм податкового законодавства щодо викладених питань.

Порядок нарахування та сплати транспортного податку  врегульовано у статті 267 Кодексу.

Відповідно до підпункту 267.6.4 пункту 267.6 статті 267 Кодексу платники транспортного податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму такого податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Транспортний податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями  Бюджетного кодексу України (підпункт  267.7.1 пункту 267.7 статті 267 Кодексу).

У декларації з транспортного податку зазначається контролюючий орган за місцем реєстрації транспортних засобів, до якого подається декларація.

Пунктом 24 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388  (зі змінами), встановлюється, зокрема, що організація роботи, пов’язаної з реєстрацією транспортних засобів, оформленням та видачею реєстраційних документів здійснюється за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від адреси місцезнаходження юридичної особи в порядку визначеному МВС та в реєстраційних документах зазначається адреса місцезнаходження юридичної особи, за якою реєструється транспортних засіб.

Отже, для цілей оподаткування транспортним податком місцем реєстрації транспортного збору є адреса, зазначена в реєстраційних документах на такий транспортний засіб.

У зверненні Товариство зазначило, що  юридична адреса Товариства Харківська область, …..

Відповідно до Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26 листопада 2020 року № 290 (зі змінами), ……. як територіальна одиниця входить до складу  Солоницівської територіальної громади, код  за КАТОТТГ – UA63120250000081463.

У разі якщо у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу зазначено адресу в ….., сплата транспортного податку має здійснюватися до бюджету  Солоницівської територіальної громади, код  за КАТОТТГ – UA63120250000081463, а декларація з транспортного податку подається до Харківської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Харківській області (рядок 7 декларації) із зазначенням коду за КАТОТТГ територіальної громади – UA63120250000081463 (рядок 8  декларації).

Актуальна інформація щодо реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів до державного та місцевих бюджетів розміщена на вебпорталі ДПС у розділі: «Головна / Рахунки для сплати платежів / Харківська область / Реквізити рахунків для сплати податків, зборів та платежів до державного та місцевих бюджетів по Харківській області».

Платниками Податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Кодексу є об’єктами оподаткування (підпункт 267.1.1 пункту 267.1 статті 267 Кодексу).

Кодексом не встановлено іншого порядку нарахування та сплати транспортного податку у разі передачі транспортного засобу  для використання на постійній основі до іншого підрозділу суб’єкта господарювання, розташованого в іншому регіоні (без зміни суб’єкта прав власності).

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 стаття 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).

 

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни / втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.