X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.10.2026 р. № 5836/ІПК/99-00-04-03-03 ІПК

      Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації Підприємства щодо подання юридичною особою – платником єдиного податку третьої групи фінансової звітності та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Підприємство перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності в якості платника єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 відсотків.

Враховуючи вищевикладене, Підприємство, посилаючись на норми Кодексу, просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання питання:

Чи наявний у Підприємства, як юридичної особи, що перебуває та третій групі єдиного податку зі ставкою 5 відсотків, законодавчий обов’язок щоквартально або за результатами року подавати фінансову звітність до органів Державної податкової служби України.

Щодо зазначеного питання.

Складання фінансової звітності в Україні передбачено Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»  (зі змінами)(далі – Закон № 996).

Частиною третьою статті 11 Закону № 996 встановлено, що для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств, філій та представництв юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати.

Порядок подання фінансової звітності затверджено постановою Кабінету Міністрів України  від 28 лютого 2000 року № 419 «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності» (зі змінами) (далі – Порядок № 419).

Отримання, обробка та узагальнення даних з фінансової звітності юридичних осіб для забезпечення статистичних потреб здійснюються відповідно до вимог Закону України від 16 серпня 2022 року № 2524-ІХ  «Про офіційну статистику».

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Відповідно до абзацу першого пункту 46.1 статті 46 Кодексу податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов’язання, у тому числі податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.

Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються відповідно до абзаців першого та другого пункту 46.2 статті 46 Кодексу, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку) та її невід’ємною частиною (абзац третій пункту 46.2 статті 46 Кодексу).

Враховуючи вищевикладене, нормами Кодексу не передбачено подання фінансової звітності до податкових органів юридичними особами платниками єдиного податку  третьої групи.

Разом з тим,  суб’єкт господарювання для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування відповідно до підпункту 298.1.1 пункту 298.1 статті 298 Кодексу подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву, в якій зазначається  обсяг доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування та який відповідно відображений у фінансовій звітності платника.

Відповідно до частини першої статті 14 Закону № 996 та пункту 2  Порядку № 419 визначено обов’язкове подання до органів статистики фінансової звітності для всіх підприємств, зокрема для  юридичних осіб - платників єдиного податку третьої групи.

При цьому, повідомляємо, що ДПС фінансову звітність, яку платники податків зобов’язані подавати відповідно до статті 46 Кодексу, отримує від органів статистики, які є розпорядниками такої інформації, через інформаційний сервіс «Єдине вікно податкової звітності» в порядку інформаційної взаємодії між ДПС та Державною службою статистики України.

Слід зазначити, що кожен конкретний випадок має розглядатися з урахуванням всіх суттєвих обставин та первинних документів.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу II  Кодексу).